יאיר גרבוז- דיאלוג עם ציור

5/07/2022

יאיר גרבוז הנו צייר ואמן מודרני, פובליציסט ידוע ופופולרי מאוד. ביצירותיו משולבות השפעות של אמנות הפופ ארט, והן בנויות כקולאז'ים ומזוהות עם "דלות החומר" ואפיונים ארס פואטיים בעלי ביקורת ואמירה חברתית.

 

עבודותיו הוצגו במוזיאון תל אביב לאמנות, המוזיאון לאמנות ישראלית ברמת גן ובגלריות נבחרות. יצירותיו של יאיר גרבוז נמצאות באוספים חשובים ובגלריות נחשבות בארץ ובעולם. בעמוד האמן של יאיר גרבוז באתר בית מכירות פומביות תירוש, ניתן למצוא מגוון מיצרתו של גרבוז, מיצירות הנייר המיוחדות שנמכרות במאות דולרים במכירה פומבית ועד יצירות השמן המצוינות שנמכרות באלפי דולרים. 

 

יאיר גרבוז צייר

 

גרבוז- אמן וירטואוזי של מופע ציור קומי

יאיר גרבוז נולד בגבעתיים והיה חבר בקיבוץ כפר החורש. הוא למד ציור אצל רפי לביא וכן במכון אבני. בשנת 1967 החל להציג בתערוכות של קבוצת 10+ אשר הוקמה ע"י עשרה אמנים ביניהם: רפי לביא, ציונה שמשי, פנחס עשת ועוד אשר ביקשו ליצור מרחב תצוגה מעבר לגלריות המעטות שפעלו באותה התקופה.

 

עבודותיו מושפעות כאמור מאמנות הפופ ארט ומאופיינות בטכניקה מעורבת, עומס פרטים והוא יוצר מגוון אקלקטי המערב סגנונות וטקסטים בהומור משובח. יצירותיו מהשנים 1960-1970 עשויות קולאז'ים של גזרי עיתונים ובעלי אמירה אישית, פוליטית והיסטורית הנוצרות משכבות של ציור, רישום והדבקות.

 

אומנות ה-POP ART הנה זרם המאדיר דברים שבשגרה לכדי אמנות, וגם בהכפלה מוגזמת שלהם. לפיכך גם מוצר צריכה יכול להפוך ליצירת אמנות ממש כפי שעשה מייסד הזרם אמן הפופ ארט החשוב אנדי וורהול בשנת 1962 ביצירה "32 פחיות המרק של קמפבל" שרמזו לתרבות מזון האינסטנט.

 

משנת 1973 ואילך שימש גרבוז כראש המדרשה לאמנות במכללת בית ברל, עסק בפעילות פוליטית וכן השתתף בכמה תוכניות ופאנלים בתקשורת.

 

תערוכת "אני ציירים"- שפה ויזואלית וירטואוזית

בשנת 2017 הציג גרבוז תערוכת יחיד תחת השם "אני ציירים", אשר הציגה ציורים שנוצרו בין השנים 1973-1983. בביקורת על התערוכה נכתב כי היא מתגלה כמופע קומי גרוטסקי, ואף כקרנבל או קרקס כאשר ההומור בציורים מציג שפה וויזואליות וירטואוזית, חופש של השפה העברית וסגנונות ציור שונים.

 

יאיר גרבוז ידוע אף כפובליציט פורה, היה מכותבי המוסף דבר אחר, הנחה את תוכנית הסאטירה "אין עם מי לדבר", כתב את הספר הידוע "תמיד פולני" והיה בעל טור סאטירי בתוכנית "תיק תקשורת".

 

יאיר גרבוז אמן

 

פרסים והוקרה

  • 2004- פרס א.מ.ת.- קרן קידום המדע התרבות והאמנות בישראל.
  • 2015- פרס רפופורט לציור מוזיאון תל אביב לאומנות.

 

ניתן להתרשם מיצירות האמן שנמכרו ויימכרו במכירה פומבית אונליין ואופליין, בעמוד האמן באתר תירוש:

https://www.tiroche.co.il/paintings-authors/%d7%99%d7%90%d7%99%d7%a8-%d7%92%d7%a8%d7%91%d7%95%d7%96/

קרא גם:

האמנים הישראלים המצליחים בעולם

מאז ומתמיד צמחו אמניות ואמנים מעולים בישראל אבל לרוב, האספנים שלהם היו בעיקר בארץ, עם קצת יוצאים מהכלל מיהדות ארה"ב. בשנים האחרונות, המגמה השתנתה והשמים נפתחו גם לאמנות הישראלית. יותר ויותר אמנים מציגים בגלריות בינלאומיות מובילות, מיוצגים בירידים הבינלאומיים הגדולים, ומס' גדל והולך של אמניות ואמנים גם מתגוררים בחו"ל, בעיקר…

קרא עוד
מהרחוב לבתי המכירות – ההצלחה המדהימה של אמנות הרחוב

המסע המדהים של אמנות הרחוב מהרחובות לבתי המכירות הפומביות הוא עדות למשיכה המתמשכת שלה ולמשמעות התרבותית שלה. מה שהתחיל כתנועת מחתרת, ששורשיה במרד ובביטוי עצמי, התפתח לתופעה עולמית ששובה את חובבי האמנות והאספנים כאחד. החיבוק של אמנות הרחוב על ידי שוק האמנות לא רק שהעלה את מעמדה, אלא גם פתח…

קרא עוד
למה כדאי למכור תכשיטים במכירה פומבית?

מכירת תכשיטים במכירה פומבית מכירת תכשיטים באמצעות בית מכירות פומביות היא אפשרות מצוינת למי שמחפשים לקבל את התמורה הטובה ביותר עבור הפריטים שלהם. הנה כמה סיבות לכך: הצעות תחרותיות: כאשר מוכרים תכשיטים באמצעות בית מכירות פומביות, התכשיטים חשופים למספר רב של קונים פוטנציאליים, כולל אספנים פרטיים, סוחרים, מוסדות או משקיעים…

קרא עוד
0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop