לאה ניקל – "הגברת הראשונה של הציור הישראלי"

12/01/2022

לאה ניקל – קומפוזיציה מאורגנת וצבעוניות עזה

 

לאה ניקל אשר זכתה לכינוי "הגברת הראשונה של הציור הישראלי" מהבולטות באמנות הישראלית,

הידועה בתרומתה הרבה להנחלת הסגנון המופשט לאמנות בארץ. ציוריה מוגשים בבית המכירות הפומביות תירוש ונמכרים במכירות פומביות.

 

היא נולדה באוקראינה ובשנת 1920 עלתה לארץ עם משפחתה וגדלה בתל אביב. בגיל 16 למדה ציור אצל חיים גליקסברג, צייר דיוקנאות וטבע דומם.

לאחר מכן למדה אצל אצל שטרייכמן וסטימצקי שהיו מהמובילים בקבוצת האמנים "אופקים חדשים" אשר תרמו רבות להתפתחות הסגנון המופשט של האמנות בארץ.

 

יחד עם זאת בהמשך, ניכרת בעבודותיה שפה ייחודית של קומפוזיציה מאורגנת וצבעוניות עזה.

 

מפריז עד מושב קדרון

 

משנת 1950 עד 1961 שהתה לאה ניקל בפריז והחלה לצייר בסגנון מופשט. היא נחשפה גם לסגנון שבא לידי ביטוי בציוריה- "טאשיזם" התזה וזרימת צבע.

מייחסים לה תרומה מכרעת בהנחלת הסגנון המופשט בארץ, כמו גם שילוב טכניקות ייחודיות כמו: חריטה, שרבוט, אצבעות, טפטוף ועוד.

 

בשנת 1961 חזרה לארץ ולאחר מכן שהתה לסירוגין באירופה ובניו-יורק, שם הושפעה מאמנים בינלאומיים חשובים ושכללה את סגנונה האמנותי.

 

החל משנות ה-80 לאה ניקל החלה להשתמש בבדים מאוד גדולים והשפה האמנותית שלה קיבלה תפנית. לכן כשמדברים על היצירות המאוחרות של ניקל

מדברים על יצירות גדולות, צבעוניות עזות, שמחות ומלאות תשוקה, ולכן היא כל כך רלבנטית גם היום וציוריה מבוקשים ואהובים מאוד על חובבי האמנות הישראלית.

 

היא הציגה בגלריות נחשבות בפאריז, לונדון ניו יורק, מוזיאון תל אביב לאמנות, מוזיאון ישראל ועוד וציוריה כלולים באוספי אמנות מהחשובים בארץ ובעולם.

 

 

יצירותיה של ניקל זוכות להצלחה אדירה במכירות הפומבית של תירוש. אספנים רבים מתמודדים על ציוריה שלעיתים נמכרים במחירים גבוהים פי 3 ו-4 מהמחירים ההתחלתיים.

ניתן לראות יצירות של האמנית הדגולה שנמכרו במכירות פומביות בעבר בקטגורית מכירות עבר.

 

לאה ניקל – פרסים

 

  • בשנת 1968 קיבלה את פרס משרד החינוך לציור
  • בשנת 1972- קיבל את פרס סנדברג לאמנות מטעם מוזיאון ישראל.
  • בשנת 1982 קיבלה את פרס דיזנגוף.
  • בשנת 1985- קיבלה מדליה מטעם אונסקו על השתתפותה בסדנה בצרפת.
  • בשנת 1995- קיבלה את פרס ישראל לציור יחד עם מנשה קדישמן
  • כן זכתה בתואר דוקטור לשם כבוד לפילוסופיה מטעם מכון וייצמן למדע.
  • בשנת 1997- קיבלה את עיטור אבירת מסדר האמנויות והספרות בצרפת.

 

לאה ניקל ציירת

 

בגלריה שלנו מוצגות יצירות אמנות רבות למכירה. (של לאה ניקל ואמנים פופולריים נוספים) עברו לקטגורית ספריית האמנים, בחרו אמן ותוכלו להתרשם מיצירותיו.

במידה ומצאתם יצירה שתרצו לרכוש, נשמח לעמוד לרשותכם ולתת מענה לכל השאלות במספר: 97299509893+

קרא גם:

האמנים הישראלים המצליחים בעולם

מאז ומתמיד צמחו אמניות ואמנים מעולים בישראל אבל לרוב, האספנים שלהם היו בעיקר בארץ, עם קצת יוצאים מהכלל מיהדות ארה"ב. בשנים האחרונות, המגמה השתנתה והשמים נפתחו גם לאמנות הישראלית. יותר ויותר אמנים מציגים בגלריות בינלאומיות מובילות, מיוצגים בירידים הבינלאומיים הגדולים, ומס' גדל והולך של אמניות ואמנים גם מתגוררים בחו"ל, בעיקר…

קרא עוד
מהרחוב לבתי המכירות – ההצלחה המדהימה של אמנות הרחוב

המסע המדהים של אמנות הרחוב מהרחובות לבתי המכירות הפומביות הוא עדות למשיכה המתמשכת שלה ולמשמעות התרבותית שלה. מה שהתחיל כתנועת מחתרת, ששורשיה במרד ובביטוי עצמי, התפתח לתופעה עולמית ששובה את חובבי האמנות והאספנים כאחד. החיבוק של אמנות הרחוב על ידי שוק האמנות לא רק שהעלה את מעמדה, אלא גם פתח…

קרא עוד
למה כדאי למכור תכשיטים במכירה פומבית?

מכירת תכשיטים במכירה פומבית מכירת תכשיטים באמצעות בית מכירות פומביות היא אפשרות מצוינת למי שמחפשים לקבל את התמורה הטובה ביותר עבור הפריטים שלהם. הנה כמה סיבות לכך: הצעות תחרותיות: כאשר מוכרים תכשיטים באמצעות בית מכירות פומביות, התכשיטים חשופים למספר רב של קונים פוטנציאליים, כולל אספנים פרטיים, סוחרים, מוסדות או משקיעים…

קרא עוד
0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop