עדי נס – מדי זית בסעודה האחרונה של דה וינצ'י

31/07/2022

עדי נס – הנו צלם אמנותי הוא כנראה הצלם הישראלי המצליח ביותר בעולם. ביצירתו מתייחס נס בעל התייחסות להיבטים גבריים, הווי של חיים, סדרות צילומים על סיפורי התנ"ך ועל כך זוכה זכה בפרס גוטסדינר לאמן ישראלי. עבודתו "ללא כותרת" מהסדרה חיילים בהשראת "הסעודה האחרונה" של דה וינצ'י נמכרה פעמיים ובשנת 2007 במחיר שיא של צילום ישראלי- 264,000 $.יצירתו הסעודה האחרונה שברה בזה אחר זה את שיא המחיר לאמנות ישראלית עכשווית, ובשנת 2013 נמכרה בסכום שיא של 377,000 במכירה פומבית בארה"ב.

 

עבודותיו הוצגו בגלריות נחשבות בארץ ובעולם והוא זוכה להצלחה אדירה. הוא נחשב כאמן מודרני בעל עדשה ייחודית המביטה על המתעדת ברגישות את הקיום האנושי.

 

עדי נס אמן

 

עבודותיו נמצאות באוספים חשובים בארץ ובעולם, כן ניתן לראותן בגלריה תירוש במכירות עבר במכירות פומביות ובאתר הגלריה. וגם במכירות הפומבית של תירוש ניתן למצוא את יצירותיו. למעבר לגלריית האמנים. בעמוד האמן של עדי נס ניתן לראות מגוון מיצרתו המצוינת של האמן.

 

סיפורי התנ"ך- מה שנשאר הוא האנושיות

 

עדי נס נולד בקרית גת להורים עולים מאירן ולמד צילום בבצלאל. בשנת 1993 יצר פרויקט תיעוד עם הצלמת נעמי טליתמן בשם "חיים יהודיים הומוסקסואליים בלונדון" אשר הוצג בגלריה של בית הספר קאמרה אובסקורה.

 

בשנים 1994-2000 יצר סדרה של צילומים מבוימים שעסקה בדימויים של חיילי צה"ל אותם תוך התעסקות בדימוי הצבאי הגברי עם היבטים שנוגעים בגבריות והומואירוטיקה. הציג באופן תיאטרלי כלהטוטנים, אקרובטים ובולעי אש. נס ביים מס' צילומים הירואיים מפורסמים כמו הנפת הדגל באום-רשרש בשנת 1949 ובהמשך ביים גם מצבים אנטי הרואים, ואחד מהצילומים הכי ידועים בסדרה זו הוא "ללא כותרת" בקומפוזיציה בהשראת "הסעודה האחרונה" של דה וינצ'י.

 

בשנת 2003 צילם תצלומי אופנה עבור ירחון "ווג" לגברים שהיו בהם אמירות חברתיות ופוליטיות וניסיון להגדיר את היחס של הצופה לצילום אמנותי.

 

בשנת 2007 הציג בניו יורק בגלריה ג'ק שיינמן ובמוזיאון תל אביב תערוכת יחיד בשם "סיפורי התנ"ך" ובה ארבע עשר תצלומים עם התייחסות מודרנית לדמויות תנכ"יות, תוך שימוש בפליטים, מהגרים ואנשים משולי החברה. כך למשל תיעד את אברהם מוביל את בנו יצחק על עגלת סופר עמוסה בבקבוקי פלסטיק, את רות ונעמי צילם מלקטות בצלים בשוק עירוני שומם. על תערוכה זו אמר "כי הסיבה לקיום שלנו פה, הוא החיבור ליהדות ומה שנשאר הוא אנושיות וכך נוצרה סדרת תמונות על הקיום האנושי".

 

רבים מתצלומיו של עדי נס מבקשים להוכיח כי מיתוס יכול להתקיים גם בסתירה והסטה ממשמעותו המקורית וגם סיפור העקידה המייצג את ההקרבה למען המולדת, מהעדשה שלו יכול להתקיים בגלגול שונה, והוא שואף לבטל את המיתוס הפטריאכלי וההיררכיה.

 

עדי נס - סדרת החיילים

 

פרסים והוקרה

 

  • 1993- מענק מטעם משרד החינוך, הועדה לאמניות פלסטיות.
  • 1999- פרס משרד החינוך, התרבות והספורט.
  • 2000- פרס קרן גוטסדינר – מוזיאון תל אביב לאמנות.
  • 2003- פרס ליאון קונסטנטינר לצילום- מוזיאון תל אביב לאמנות.
  • 2005- פרס הקרן למצוינות בתחום אמנות פלסטית.

 

מעוניינים ביצירותיו של האמן? לחצו כאן למעבר לגלריית עדי נס. לחצו כאן למכירות פומביות של תירוש.

 

קרא גם:

האמנים הישראלים המצליחים בעולם

מאז ומתמיד צמחו אמניות ואמנים מעולים בישראל אבל לרוב, האספנים שלהם היו בעיקר בארץ, עם קצת יוצאים מהכלל מיהדות ארה"ב. בשנים האחרונות, המגמה השתנתה והשמים נפתחו גם לאמנות הישראלית. יותר ויותר אמנים מציגים בגלריות בינלאומיות מובילות, מיוצגים בירידים הבינלאומיים הגדולים, ומס' גדל והולך של אמניות ואמנים גם מתגוררים בחו"ל, בעיקר…

קרא עוד
מהרחוב לבתי המכירות – ההצלחה המדהימה של אמנות הרחוב

המסע המדהים של אמנות הרחוב מהרחובות לבתי המכירות הפומביות הוא עדות למשיכה המתמשכת שלה ולמשמעות התרבותית שלה. מה שהתחיל כתנועת מחתרת, ששורשיה במרד ובביטוי עצמי, התפתח לתופעה עולמית ששובה את חובבי האמנות והאספנים כאחד. החיבוק של אמנות הרחוב על ידי שוק האמנות לא רק שהעלה את מעמדה, אלא גם פתח…

קרא עוד
למה כדאי למכור תכשיטים במכירה פומבית?

מכירת תכשיטים במכירה פומבית מכירת תכשיטים באמצעות בית מכירות פומביות היא אפשרות מצוינת למי שמחפשים לקבל את התמורה הטובה ביותר עבור הפריטים שלהם. הנה כמה סיבות לכך: הצעות תחרותיות: כאשר מוכרים תכשיטים באמצעות בית מכירות פומביות, התכשיטים חשופים למספר רב של קונים פוטנציאליים, כולל אספנים פרטיים, סוחרים, מוסדות או משקיעים…

קרא עוד
0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop