מיכל רובנר

,1998 ,Trees II
הדפס על בד, 79X100 ס”מ,
חתום מתואר וממוספר 1/5 מאחור.

עבודות הווידיאו, הצילום, המיצב, הפיסול והאובייקטים של מיכל רובנר משלבות בין הקונקרטי למופשט ובין ”ניו מדיה” לארכיאולוגיה. כבר בעבודות הצילום המוקדמות שלה, בראשית שנות ה- 90 , היה אפשר להבחין באופן הייחודי שבו היא עוסקת בדימוי האנושי, כגוף קונקרטי ועל-זמני בעת ובעונה אחת. בעבודות אלה נראים בדרך כלל דמות או בית בודדים, מבודדים, ספק צפים ספק נבלעים ברקע האופף אותם. רובנר ביקשה להצביע בהן על מאפיין צורני עקרוני, לגעת במהות המופשטת שלו ובכך להופכו למושגי ואוניברסלי. (1).
רובנר יוצרת אמנות שעוסקת בקיום האנושי ברמה של פשטות כמעט מופשטת. היא מצמצמת ומתמצתת צורות עד להישארות עם ארכיטיפ – של בית או של אדם, המינימום ההכרחי הנדרש לזיהוי הצורה. ההפשטה מאפשרת לצופה מרחב פרשני רחב. דמויותיה אמנם זזות, אך אין שינוי בסיטואציה, כי היא אינה מספרת סיפור, אלא מתארת מצב נפשי, פוליטי, אישי וכללי גם יחד, ומאפשרת הזדהות של כל אדם מכל מקום. (2)
הבית בסדרת העבודות ”בחוץ” של מיכל רובנר הופך לצללית, לאבטיפוס של בית, מוכר אך גם חסר זהות. צילום פולרואיד של פחֹון בדואי נטוש בצפון הנגב טופל בסטודיו באמצעות צילום מחדש, הגדלות ותוספת צבע, ואלה מקנים לתמונות איכות כמעט ציורית. במשך כשנתיים היא שבה לצלם את
הבית בעונות השונות ויצרה סדרה גדולה של דימויים שההבדלים ביניהם דקים אך משמעותיים. ככל שהבית בתמונה מטושטש ומעורפל כך הוא נעשה יותר ”בית” כמושג, על הזכרונות והרגשות הנלווים אליו. ואילו הצילום, כמסמך וכעדות למציאות ממשית, הולך ומתמוסס. (3)
1) הדס מאור, אמנות ישראלית עכשיו, מודן הוצאה לאור 2009 , עמ׳ 190 .
2)דבי לוזיה, האמנית הישראלית המצליחה בעולם גרה בדירת 40 מ״ר עם 5 כלבים וחמור, ליידי גלובס, פברואר 2016 .
3) דליה מנור, רוח דרומית, מבטים על הנגב באמנות ישראלית עכשווית, מדריך התערוכה, מוזיאון הנגב לאמנות, 2011 .

הערכת מחיר: $3,000 - $5,000

נמכר ב: 6500

אינך רשום? הגישו הצעת מחיר טלפונית או השאירו פרטים ואנחנו נחזור אליכם

אודות: מיכל רובנר

מיכל רובנר נולדה בתל אביב -יפו בשנת 1957 וגדלה ברמת -חן. בשנת 1978, יחד עם בעלה לשעבר, אריה המר, הקימה את בית הספר לצילום "קאמרה אובסקורה" בתל אביב – יפו. שם החלה לעסוק לראשונה בצילום בעקבות קורס של שמחה שירמן. לאחר מכן החלה ללמוד צילום בבצלאל. בשנת 1988, לאחר גירושיה, היגרה לניו יורק. ביצירתה המוקדמת, כגון סדרת התצלומים "outside" או "משחק-יחיד נגד הטבע", עשתה מיכל רובנר שימוש בדמויות אנוש ובאובייקטים שעברו הפשטה לכדי כתמים מטושטשים. בעבודות אלו ואחרות השתמשה רובנר בטכניקה של צילום מסורתי שעבר עיבוד ושל צילום פולורואיד גדול ממדים. עבודות הווידיאו, הצילום, המיצב, הפיסול והאובייקטים של מיכל רובנר משלבות בין הקונקרטי למופשט ובין "ניו מדיה" לארכיאולוגיה. כבר בעבודות הצילום המוקדמות שלה, בראשית שנות ה- 90, היה אפשר להבחין באופן הייחודי שבו היא עוסקת בדימוי האנושי, כגוף קונקרטי ועל-זמני בעת ובעונה אחת. בעבודות אלה נראים בדרך כלל דמות או בית בודדים, מבודדים, ספק צפים ספק נבלעים ברקע האופף אותם. רובנר ביקשה להצביע בהן על מאפיין צורני עקרוני, לגעת במהות המופשטת שלו ובכך להופכו למושגי ואוניברסלי. רובנר יוצרת אמנות שעוסקת בקיום האנושי ברמה של פשטות כמעט מופשטת. היא מצמצמת ומתמצתת צורות עד להישארות עם ארכיטיפ - של בית או של אדם, המינימום ההכרחי הנדרש לזיהוי הצורה. ההפשטה מאפשרת לצופה מרחב פרשני רחב. דמויותיה אמנם זזות, אך אין שינוי בסיטואציה, כי היא אינה מספרת סיפור, אלא מתארת מצב נפשי, פוליטי, אישי וכללי גם יחד, ומאפשרת הזדהות של כל אדם מכל מקום. מיכל רובנר היא אמנית מוערכת, שהציגה ביותר מ-50 תערוכות יחיד ברחבי העולם וביניהם, מוזיאון וויטני לאומנות אמריקאית, הבינאלה של מוסקבה ומוזיאון הלובר. בשנת 2000, רובנר הציגה את סרט הוידאו ארט " "Overhanging על גבי חלונות הראווה של בנק בניו יורק ובשנת 2003, ייצגה את ישראל בביאנלה לאומנות בונציה. בשנת 2019, הציגה צילומים המתפרשים על פני קיר של 16 מטרים בתחנת רכבת חדשה בלונדון.
0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop