עילית אזולאי

חדר #8, קיר מס’ 4, 2011, Archival Pigment Print, 100×167 ס”מ. חתום וממוספר 4/5 מאחור. כבר בתערוכת-היחיד הראשונה שלה ב- 2010 (גלריה ”מנשר”) הגדירה עילית אזולאי את עצמה כ”ציידת משוטטת”, אמנית היוצאת לתור אחר ממצאים סמויים הטמונים בקירות בתים; והממצאים כמוהם כעקיבות, כזיכרון האוצֵר בחובו היסטוריות ומצבי נפש; מעין ”ארכיאולוגיה של ערים”. היא, שאינה שוכחת את שסיפר לה בילדותה סבה, רפאל, שבקירות בתים טמונים סודות, כתבה ב- 2011 , שנת הצילומים שלפנינו: ”בעבודה שלי אני יוצרת סביבה ויזואלית מבוימת, המנכיחה מבט שהוא טיפולוגי וחקרני ויחד עם זאת בדוי וחסר פתרון… לרוב אני מתחילה עם זיהוי מבנים אשר מיועדים להריסה. הם נמצאים באזור הדרומי של תל אביב, היכן שאני מתגוררת…” סיפור הצלחתה המטאורית של עילית אזולאי בישראל ובעולם ראשיתו ב- 2010 , מאז תערוכת בוגרי התואר השני ב”בצלאל”, כאשר נרכשו צילומיה, בין השאר, על ידי מוזיאון ישראל. משם והלאה – החוזה עם הגלריה לצילום הניו-יורקית, ”אנדראה מייזלין”; התמיכה העזה מצד אספן הצילום, שלום שפילמן (מי שייסד בתל אביב מכון לצילום); רכישת עבודתה, ”חדר 8# ” (מסדרת הצילומים הנוכחיים) על ידי ”מרכז פומפידו” בפאריז (2013); רכישת אותה עבודה מונומנטאלית על ידי המוזיאון לאמנות מודרנית בניו-יורק (2015); והשיא – הצגת עבודתה בתערוכה קבוצתית ויוקרתית של צלמים עכשוויים באותו מוזיאון ניו-יורקי יוקרתי (2016) בדרך, תוך שמיוצגת בישראל על ידי גלריה ”ברוורמן”, זכתה עילית אזולאי בפרס שרת התרבות ובפרסים לצילום מטעם מוזיאון תל אביב ומוזיאון ישראל. ללא כל ספק, צלמת בעלת שיעור קומה בינלאומי. שני הצילומים הנוכחיים נמנים על עידית צילומיה של עילית אזולאי: מיצב קירוני של צילומים המתעדים חפצים שנמצאו באתרי בנייה ובבניינים המיועדים להריסה. תהליך חקרני עמוק סופו מערך חזותי כמו-ארכיוני, שמזמיננו לצפייה במין ”ספרייה” של דימויי מושאים, ולא פחות מכן, צפייה במרקם אסתטי עתיר דמיון ו”מוזיקליות”. הרבה מדובר בשנים אלו, במרחבי הפילוסופיה והאמנות, על ”ריאליזם ספקולטיבי”, שבסימן עניין גדול באובייקטים, ודומה שצילומיה המרתקים של עילית אזולאי הם מופת למגמה זו. גדעון עפרת

הערכת מחיר: $15,000 - $20,000

אינך רשום? הגישו הצעת מחיר טלפונית או השאירו פרטים ואנחנו נחזור אליכם

0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop