מכירה: Auction 142 תאריך המכירה: 02.07.2011 פריט: 165

מיכל רובנר

,1991 ,Decoy #29 103X100 ,C Print ס”מ, חתום, מתואר ומתוארך מאחור. מקור: אוסף גבי ועמי בראון. לאחר סיום לימודיה בבצלאל ואוניברסיטת תל אביב, הקימה רובנר את בית הספר קמרה אובסקורה ב – 1978, וכעשר שנים אחרי כן עברה לניו יורק והחלה למקד את יצירתה אומנותית בחקר הרעיונות של זהות קולקטיבית ושייכות. בתחילת שנות ה 90 החלה רובנר לבחון את נושא הגבולות- גאוגרפיים ותרבותיים כאחד, ולאט החלה להפוך את המציאות הויזואלית לאבסטרקטית, מעורפלת ואיקונית יותר ויותר. תוך שימוש בטכניקות צילום ומניפולציה דיגיטלית שזונחות את מסורת הצילום הדוקומנטרי, יוצרת רובנר עולם נטטיבי שמקיים בתוך עצמו והן מול העולם האמיתי ניגודים רבים, ובכך מטשטשת את הגבולות שבין ציור לצילום, מציאות וזיכרון ונוכחות והיעדרות. בסדרה Decoy בחרה רובנר להתעסק דווקא במוטיבים צבאיים, שכן, אמון הוא על נושא הגבול ועיסוקו היומיומי של הגוף הצבאי סביב נושא זה. ”לעיתים קרובות, הגבול הוא שמעורר בי את מרב ההשראה – כאשר כוחות מנוגדים נפגשים בנקודה בה דבר אחד מסתיים והשני מתחיל” – מיכל רובנר The Space Between / Michal Rovner, Sylvia Wolf, Leon Golub

הערכת מחיר: $5,000 - 8,000

נמכר ב: 11500

אינך רשום? הגישו הצעת מחיר טלפונית או השאירו פרטים ואנחנו נחזור אליכם

אודות: מיכל רובנר

מיכל רובנר נולדה בתל אביב -יפו בשנת 1957 וגדלה ברמת -חן. בשנת 1978, יחד עם בעלה לשעבר, אריה המר, הקימה את בית הספר לצילום "קאמרה אובסקורה" בתל אביב – יפו. שם החלה לעסוק לראשונה בצילום בעקבות קורס של שמחה שירמן. לאחר מכן החלה ללמוד צילום בבצלאל. בשנת 1988, לאחר גירושיה, היגרה לניו יורק. ביצירתה המוקדמת, כגון סדרת התצלומים "outside" או "משחק-יחיד נגד הטבע", עשתה מיכל רובנר שימוש בדמויות אנוש ובאובייקטים שעברו הפשטה לכדי כתמים מטושטשים. בעבודות אלו ואחרות השתמשה רובנר בטכניקה של צילום מסורתי שעבר עיבוד ושל צילום פולורואיד גדול ממדים. עבודות הווידיאו, הצילום, המיצב, הפיסול והאובייקטים של מיכל רובנר משלבות בין הקונקרטי למופשט ובין "ניו מדיה" לארכיאולוגיה. כבר בעבודות הצילום המוקדמות שלה, בראשית שנות ה- 90, היה אפשר להבחין באופן הייחודי שבו היא עוסקת בדימוי האנושי, כגוף קונקרטי ועל-זמני בעת ובעונה אחת. בעבודות אלה נראים בדרך כלל דמות או בית בודדים, מבודדים, ספק צפים ספק נבלעים ברקע האופף אותם. רובנר ביקשה להצביע בהן על מאפיין צורני עקרוני, לגעת במהות המופשטת שלו ובכך להופכו למושגי ואוניברסלי. רובנר יוצרת אמנות שעוסקת בקיום האנושי ברמה של פשטות כמעט מופשטת. היא מצמצמת ומתמצתת צורות עד להישארות עם ארכיטיפ - של בית או של אדם, המינימום ההכרחי הנדרש לזיהוי הצורה. ההפשטה מאפשרת לצופה מרחב פרשני רחב. דמויותיה אמנם זזות, אך אין שינוי בסיטואציה, כי היא אינה מספרת סיפור, אלא מתארת מצב נפשי, פוליטי, אישי וכללי גם יחד, ומאפשרת הזדהות של כל אדם מכל מקום. מיכל רובנר היא אמנית מוערכת, שהציגה ביותר מ-50 תערוכות יחיד ברחבי העולם וביניהם, מוזיאון וויטני לאומנות אמריקאית, הבינאלה של מוסקבה ומוזיאון הלובר. בשנת 2000, רובנר הציגה את סרט הוידאו ארט " "Overhanging על גבי חלונות הראווה של בנק בניו יורק ובשנת 2003, ייצגה את ישראל בביאנלה לאומנות בונציה. בשנת 2019, הציגה צילומים המתפרשים על פני קיר של 16 מטרים בתחנת רכבת חדשה בלונדון.
0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop