מכירה: Auction 148 תאריך המכירה: 02.02.2013 Item: 17

לאופולד קרקואר

הרי ירושלים, 1946 , פחם על נייר, 54X74 ס”מ, חתום ומתוארך. את עקבות השפעתו של קרקואר בתחום הרישום בארץ ניתן לראות עד היום. אמנית הרישום המובהקת ביותר שצמחה בארץ, אביבה אורי, למדה אמנם אצל בעלה, דוד הנדלר, אך הגיעה לקו בעל עצמה ועצמאות ולכתב-יד מובהק המקרב אותה יותר לקרקואר מאשר להנדלר. גם ברישומיו של יצחק דנציגר, שעיקר עיסוקו היה בתחום הפיסול, ניתן להבחין בהשפעת קרקואר, בעיקר ברישומים הקשורים לשיקום מחצבת נשר (משנת 1971) – פרויקט שהיה עשוי להיות לרוחו של קרקואר בגלל עניינו בשיקום הטבע הפצוע. גם רישומיה של הרשמת הירושלמית הוותיקה אנה טיכו, שהיתה מיודדת עם קרקואר, משקפים את השפעת קרקואר, הן במבחר הנושאים הן בגישה לנייר. עם זה, רישומיה לא הגיעו מעולם לעצמה האקספרסיבית ולדינמיות של רישומיו. חשיבותו של קרקואר בתולדות האמנות הישראלית בולטת על רקע העשייה האמנותית בארץ-ישראל בתקופתו. לבד מן העובדה שבשני תחומי פעילותו הגיע לאיכויות נדירות, מייחדים אותו בנוף האמנות הישראלית עצם התמקדותו ברישום וכתב-ידו האופייני, שאין בו שמץ של גלישה למניירות רגשניות או למתקתקות. למרות שלא השתלב בהתרחשות האמנותית בארץ-ישראל, אשר בשנות ה 20- התאפיינה בהתמודדות עם האור והצבע ובניסיון השתלבות תמימה בעמי הארץ, בשנות ה 30- בפנייה להשראה צבעונית-אקספרסיבית מפריס בשנות ה 40- בחתירה להפשטה – הוא התמודד בדרכו-שלו עם שאיפות דומות להשתלבות על כל היבטיה בארץ החדשה. לאופולד קרקואר – צייר ואדריכל, מאירה פרי-להמן, מוזיאון ישראל, ירושלים, 1996 , עמ' 8

הערכת מחיר: $1,000 - 1,500

נמכר ב: 2530

אינך רשום? הגישו הצעת מחיר טלפונית או השאירו פרטים ואנחנו נחזור אליכם

0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop