מכירה: 180 תאריך המכירה: 13.03.2021 Item: 261

עמית קבסה

ומה עכשיו, 2011, 
שמן על בד, 200X150 ס"מ.
חתום מאחור.

עם פתיחת תערוכת היחיד הראשונה של עמית קבסה, ב-2007, פורסמה בעיתון הארץ כתבה שכותרתה "3 אמנים מצליחים". קבסה היה אחד מהם וקבסה אכן אמן מצליח.

מאז ועד היום הוא הוצג במבחר תערוכות חשובות, כולל תערוכת יחיד, "מאחורי הגדר", במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית (אוצרת: איה לוריא).

היצירה שלפנינו עוסקת באדם בתוך סירה. זה נושא חוזר אצל קבסה, שצייר מספר עבודות המתייחסות לאדם או משפחה בתוך סירה. ביצירה שלפנינו הבד רבוד בצבע עז ובכתמים גולמיים. רואים בה אדם שט ביער סבוך של עצים וצמחייה חושנית בצבעיה, בסירה בלי מנוע או משוטים. האדם ששט בה נראה כמו דמות היברידית מסתורית שנתונה לחסדי הרוח וזרמי הנהר. מי יודע אם אי פעם יגיע לחוף מבטחים.

הסירה שטה ברוח האמונה הנדרשת על מנת ליצור את תנועת המשוטים, אמונה שצריך, ואולי אפשר, לשוט ללא הנהגה חיצונית ולעיתים אף לא פנימית. זוהי מעין הקבלה בין הדימוי של האדם, הדימוי שהאמן מבקש להעביר לבין היצירה עצמה. האם זו גלות של אדם שאין לו בית, משפחה או דת? אדם שהבית היחיד שלו זו התנועה.

בשונה מיצירה זו, שבה שט בסירה אדם בודד, מאוחר יותר יצייר קבסה מספר יצירות בהן יש משפחה בתוך הסירה. גם ביצירות האלה הסירה שטה ביערות סבוכים או בנהר אדום. האדם הבודד/המשפחה שואפים להגיע לחוף מבטחים, שנדמה כי הוא רק הולך ומתרחק מהם.

עד היום נמכרו מעט יצירות של קבסה בבתי המכירות, יצירותיו של קבסה מוזיאליות ונמצאות באוספים ציבוריים ואוספים פרטיים חשובים.

שולמית נוס

הערכת מחיר: $10,000 - $15,000

אינך רשום? הגישו הצעת מחיר טלפונית או השאירו פרטים ואנחנו נחזור אליכם

0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop