מכירה: 166 תאריך המכירה: 17.06.2017 Item: 71
מאיר פיצ’חדזה
ילדים עם סוכריה על מקל, שמן על בד, 75X87 ס”מ, חתום. חתום מאחור. מאיר פיצ’חדזה נכנס אל במת האמנות הישראלית בתחילת שנות השמונים. יצירתו מבטאת את ריחוקו מהתרבות הישראלית ומהאמנות המקומית. שימוש באמנות פיגורטיבית, עבודה טכנית קפדנית ועיסוק בנושאים אישיים כמו שפחה, מציינים את המרחק בינו לבין עולם האמנות בארץ. על הנתק מהאמנות המקומית מפצה פיצ’חדזה בקשר עמוק לאמנות הבינלאומית ולאמנות העבר. פיצ’חדזה לא נוהג לפרש את יצירותיו ונזהר מלתת להם שמות. ריחוקו מהתרבות הישראלית, יכולתו הטכנית הגבוהה וכישרונו לתמרן בין סגנונות אמנות שונים, עיצבו את דימויו כאמן שונה וזר בנוף האמנות הישאלית. לא במקרה בחר פיצ’חדזה בצייר ואן- גוך מתוך עולמו התרבותי והויזואלי הרחב. בחירה זו קשורה… לילדותו בגרוזיה, שם היתה לו חוברת רפרודוקציות של ואן-גוך שאליה התיחס כאל התנ”ך שלו. השיטוט של פיצ’חדזה בין ואן-גוך לבין סגנונות אמנות אחרים מציין תהליך של חיפוש אישי של האמן אחר מקום משלו לאחר שנים של נדודים פיזיים ותרבותיים. ספרות ותערוכה: מאיר פיצ’חדזה, אמנות כאוטוביוגרפיה, מוזיאון תל-אביב לאמנות, 2003 , מרדכי עומר, עמ’ 36 , (מצולם). |
הערכת מחיר: $8,000 - $12,000
נמכר ב: 7500
אינך רשום? הגישו הצעת מחיר טלפונית או השאירו פרטים ואנחנו נחזור אליכם
אודות: מאיר פיצ'חדזה
Powered by WEB2
© All Rights Reserved Tiroche