מכירה: 176 תאריך המכירה: 25.01.2020 Item: 163

ניר הוד

Flyness of Heaven, 2002 טכניקה מעורבת על בד, 198X217 ס"מ, חתום, מתואר ומתוארך מאחור. אי אפשר להבין את הדרך שעשה ניר הוד בשלוש עשרה השנים האחרונות בלי להתעכב על תחנות מפתח בביוגרפיה ובקריירה שלו ובלי להביא בחשבון את אחרותו ביחס למה שנעשה בשנים הללו בתרבות הישראלית. ניר הוד נולד בתל אביב ב- 1970, התחיל ללמוד אמנות בבית הספר התיכון ויצו צרפת, והמשיך באקדמיה לאמנות בצלאל ובתכנית חילופי סטודנטים בקופר יוניון בניו יורק. בתוך זמן קצר התבלט בנטייתו לייצר אמנות זוהרת, אקסצנטרית, בארוקית, דרמטית ונגישה לקהל הרחב. בתחילת שנות ה-90 אחרי כשני עשורים של מסורת מאופקת, דלות מכוונת וקידוש ערכים אינטלקטואלים אנטי-נרטיביים, הייתה הופעתו של הוד בשמי האמנות הישראלית בבחינת שינוי מרענן ומתבקש. בגלל אופייה הפרובוקטיבי והשנוי במחלוקת של יצירתו, וככל הנראה גם בשל יופיו הזוהר וחזותו המגדרית העמומה, נתפסה נוכחותו כחריגה במרדנותה. כמי שסירב לציית לחוקי הקנון האליטיסטי והשמרני שגזרו הנזירות המלנכולית והחסכונית החומרית, הוא נתפס כבן סורר של האמנות הישראלית. אישיותו הנרקיסיסטית, האדרתו את היופי, משיכתו לאזורי הדמדומים של קיטש וקאמפ, וכמובן נטייתו התקשורתית, הפכו אותו בתוך פרק זמן קצר לגיבור תרבות מקומי בקנה מידה חסר תקדים באמנות הפלסטית בישראל […] מבין שלל הזהויות והתפקידים המגולמים על ידי הוד בולטת במיוחד הזהות המינית הגבולית והחמקמקה. קשה להעלות על הדעת כיצד הייתה נראית אמנותו אילולא ניחן ביופיו הזוהר ובחזותו הדנדית. לאורך השנים הוא שב ומופיע כשהוא מחופש לגיבורות נשיות כמו החיילת, השוטרת, המדונה (מריה,) האחות הרחמנייה וזמרת הרוק. לכולן איכויות פנטסטיות המקרינות שילוב של תום, יופי ודקדנס. האופציה הנשית מאפשרת לו, לפיכך, הגמשה של מודל הזהות, מה שמאפשר לו לברוא לעצמו בכל פעם מחדש מעין אלטר אגו אלסטי שאינו מחויב למיון הבינארי הגברי-נשי המקובל. אלטר אגו שזכה אפילו לשם – Dohrin שם רומנטי שמתקבל מהיפוך אותיות שמו באנגלית – המופיע ככותרת לכמה מהעבודות שבהן הוא מופיע בדמותו הנשית. תמי כץ-פרימן, ניר הוד: ,FOREVER מוזיאון תל אביב לאמנות, 2005, עמודים .222-223

הערכת מחיר: $10,000 - $15,000

אינך רשום? הגישו הצעת מחיר טלפונית או השאירו פרטים ואנחנו נחזור אליכם

אודות: ניר הוד

ניר הוד נולד בתל אביב וכיום מתגורר בתל אביב וניו יורק. בין 1993-1989 הוד למד לתואר הראשון באקדמיה לאמנות "בצלאל" שבירושלים. מתחילת דרכו ניר הוד התבלט כאמן שיוצר אמנות אקסצנטרית, דרמטית ופרובוקטיבית העוסקת רבות בענייני מגדר וקיטש. לאחר מסורת ציור ישראלית מאופקת ושמרנית, האמנות של הוד הופיעה בשנות ה-90 כמרעננת ומתבקשת. היופי, הזוהר וחזותו המגדרית הנזילה נתפסה כחריגה במרחב האמנות הישראלית השמרנית והאליטיסטית. ניר הוד הציג את עבודותיו לראשונה בשנת 1993 בתערוכה "אנטי-פאתוס" שהוצגה במוזיאון ישראל. כבר בתערוכה זו ניתן היה להבחין ברצון של הוד לייצר ביטויי יופי, גם באנשים וגם באובייקטים. הוד ביקש לשים את היופי במרכז יצירותיו ולהציג את עוצמות הפיתוי שלו. דרך עבודותיו הוא מעלה את מושג הקיטש לדיון באמנות העכשווית. להוד מקורות השראה רבים מתולדות האמנות, אופנה, מוזיקה, קולנוע וקיטש. הבולטים בין נושאי עבודותיו הם המציאות הפוליטית והמיליטריסטית הישראלית, העיסוק במוות, יופי, אהבה, נעורים וגיבורי תרבות. מקורות ההשראה של הוד מונים אמנים רבים, ביניהם אנדי וורהול, סינדי שרמן וג'ף קונס. במובנים רבים היצירה של הוד מגלמת גרסה עכשווית של תרבות פופ אמריקאית. הטכניקה של הוד מאוד מגוונת: מציורי שמן גדולי ממדים, דרך יצירות בטכניקה מעורבת שכוללות פייטים מנצנצים ורקעים מוזהבים, ועד לצילומים אותם הוא מביים ומצלם. ביצירות רבות שלו הדמויות מתוארות עם עור חלק עד כדי תחושה פלסטית כשל בובות שעווה, האפקט מעלה את הדמויות לדרגת איקונות. הרבה מהיצירות של הוד עוסקות בנושא של שכול, חיים ומוות. בציור שלו, המוות תמיד מיוצג בגוף צעיר, זוהר ויפה. מוות הרואי שאין בו זקנה או ריקבון. ישנה האדרה של המוות בעבודתו, תוך שאלת החיבור בין קיטש ומוות. אחד המאפיינים החוזרים בעבודתו הוא הייצוג של דיוקנו האישי ביצירותיו. הוא מוצג בריבוי תפקידים והוא ממציא את עצמו כל פעם מחדש על ידי ייצוגים שונים של זהות מינית ושוני תרבותי. ביצירותיו שלל זהויות ותפקידים שמגלם המאופיינים בזהות מינית גבולית. הוד השתתף בתערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות רבות בגלריות ובמוזיאונים חשובים בארץ ובעולם והוא אחד האמנים הישראליים המוכרים והמצליחים חו"ל. ב-2014 ציור של הוד מאוסף IDB נמכר במכירה פומבית בתירוש במחיר שיא של $44,000.
0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop