מכירה: אמנות ישראלית ובינלאומית תאריך המכירה: 21.01.2023 Item: 105

אורי ריזמן

דיוקן אילן שבתאי, 1985 ,
שמן על בד, 59X48 ס"מ,
חתום.מתואר ומתוארך מאחור.
אורי ריזמן נולד בקיבוץ תל יוסף, וגדל בתל אביב ובפריז. בצעירותו למד ציור אצל האמן יצחק פרנקל. בבגרותו, ובעקבות נישואיו לאישה מהעדה התימנית, הרבה לתאר בציוריו את בני העדה ומנהגיהם. בתחילת שנות ה 50- למד ציור בבית הספר לאמנויות בפריז. בהמשך חזר ליצור בארץ. בשנת 1974 הצטרף לחבורת האמנים "אקלים", שביקשה ליצור זיקה אמנותית- שורשית כלפי הנוף והאקלים הארץ-ישראלי. במהלך הקריירה שלו הציג ריזמן תערוכות במוזיאון ישראל ובמשכן לאמנות עין חרוד. רק לאחר מותו, זכתה יצירתו הייחודית להכרה ולהצלחה ראויה. היצירה אישה צעירה חובשת כובע צהוב שייכת לסדרת הדיוקנאות, ציורים שמהלכם הסוער גלוי לעין: ציור המסגיר משיכות בלתי מצועצעות של מחיקה והוספה, המצביעות על התנערותו של ריזמן מכל דגם של עיצוב תווי הפנים, כאשר הגוף והדיוקן הם תוצר של פירוק והרכבה של כתמי צבע.

ובנימה אישית בשנת 1988 הוענק לרייזמן פרס דיסקונט במוזיאון ישראל. שולמית נוס

הערכת מחיר: $18,000 - $25,000

אינך רשום? הגישו הצעת מחיר טלפונית או השאירו פרטים ואנחנו נחזור אליכם

אודות: אורי ריזמן

אורי רייזמן נולד בקיבוץ תל יוסף ובילדותו גדל בירושלים ותל-אביב. בהמשך חייו עבר לצרפת לתקופה של שנתיים וכשחזר לתל-אביב ריזמן החל ללמוד בסטודיו לציור של יצחק פרנקל. לאחר שסיים יצא להכשרה בקיבוץ יגור שם הכיר את מזל חמדי והם נישאו. מזל היתה בת למשפחה תימנית ירושלמית וריזמן הרבה לצייר את בני משפחתה וסביבתם (ציורי בית הכנסת, סמטאות ירושלים וכו'). ב-1949 הצטרף למקימי קיבוץ כברי שם חי וצייר עד מותו. מאוחר יותר עבר לפריז ולמד בבית הספר הלאומי לאומנויות יפות, שם התחבר עם אמנים ישראלים נוספים כגון לאה ניקל, אליהו גת ומיכאל גרוס, וב- 1953 שב לארץ. המוטיב הייחודי לריזמן הוא המוטיב "אישה-נוף" אשר העסיק את רייזמן בשנות ה-60 בעיקר בהתלכדות של שני המוטיבים. בעבור רייזמן, הנוף הוא גוף אישה ויחסו אל הנוף חושני-ארוטי. לא אחת, גבעות או הרים נשכבות/נשכבים לרוחב הבד כמו מצפים/מצפות להפריה. אך, יותר מתנוחת נוף והר כתנוחת אישה, ריזמן מיזג את פוריותה של האדמה-אישה עם שלווה על-זמנית. כל זאת תוך שילוב הצבעים המעטים ותבנית הקומפוזיציה התמציתית. מוטיב חוזר נוסף הינו בציורי הדיוקנאות, ציורים שמהלכם הסוער גלוי לעין: ציור המסגיר משיכות בלתי מצועצעות של מחיקה והוספה, המצביעות על התנערותו של ריזמן מכל דגם של עיצוב תווי הפנים והגוף והדיוקן הוא תוצר של פירוק והרכבה של כתמי צבע. ריזמן פעל רוב שנותיו בשולי עולם האמנות הישראלי ורק בסוף ימיו ולאחר מותו זכה לפרסום ולהכרה כללית, במהלך הקריירה שלו הציג ריזמן תערוכות במוזיאון תל-אביב ומוזיאון ישראל ובמשכן לאמנות עין חרוד וב- 1988 זכה בפרס בנק דיסקונט לאמן ישראלי וב-1989 זכה בפרס ההסתדרות לציור ולפיסול ע"ש נחום גוטמן.
0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop