מכירה: אמנות ישראלית ובינלאומית תאריך המכירה: 21.01.2023 Item: 40

מיכאל ארגוב

סירות בנמל, 1956 , שמן על בד, 73X60 ס"מ,

חתום ומתוארך. חתום ומתוארך מאחור.

עד למחצית שנות ה 50- של המאה ה 20- היתה יצירתו של ארגוב בעלת אופי פיגורטיבי. לצד דיוקנאות ותיאורי תפנים הרבה גם לצייר בחלל הפתוח. עבודותיו הושפעו מן האמנות המודרניסטית, בכל הקשור לשימוש בצבע ובארגון הקומפוזיציה. ברבות מעבודותיו עשה שימוש בקווי מתאר ומשטחי צבע. לאחר תקופה זו החלה מגמה של הפשטה ביצירתו, תוך ויתור על קווי המתאר. בשנות ה 60 , בהשפעת האנפורמל הצרפתי, הפכה יצירתו למופשטת. בסוף שנות ה 60 אימץ סגנון מופשט- גיאמטרי, תוך שימוש בשילוב של חומרים נוספים כגון קרטון גלי או פלסטיק, שהפכו את יצירתו לתבליט. "בשנים אלה (שנות ה- 50 ) מאופיין הציור של ארגוב בגיבוש ססגוני וזיקה למקורות השפעה נוספים- מודליאני, מאטיס, וכן ציורי הרנסנאס המוקדם, מהם התרשם בנסיעתו לאיטליה בקיץ 1950 . חלוקת הבד למשטחים מוגדרים ומופרדים זה מזה מגבירה את השטחת חלל התמונה ומחזקת את תחושת המבנה הגיאומטרי של הקומפוזיציה…. ארגוב אימץ את אופני התיאור של עצמים וחלל שניסח הקוביזם, אך במקום לפרק אותם הוא הדגיש את שלמותם כצורות וכמשטחי צבע אוטונומיים. בציורי הסירות והנמל ניכרת הבלטה של תרנים, כבלים ומנופים, היוצרים לעיתים רשת של קווים ישרים ואלכסוניים על הבד. את השפעת מאטיס אפשר לייחס לטיפול הדקדקני במשטחים דקורטיביים כמו ריפוד הכיסא, כיסוי המיטה, הסורגים או המרפסות, וכן במשטחי הצבע היוצרים ניגודים חריפים ביניהם )בעיקר אדום, ירוק, כחול, שחור(. מתחת למשטחי הצבע החריפים ניכרים גווני ביניים ומשיכות מכחול המעשירות את פני השטח."

אתר מוזיאון ישראל ארגוב, דליה מנור, הוצאת הדפוס החדש – דפוס העמק, 1993 , עמ’ 15-20

הערכת מחיר: $7,000 - $10,000

אינך רשום? הגישו הצעת מחיר טלפונית או השאירו פרטים ואנחנו נחזור אליכם

0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop