מכירה: Auction 142 תאריך המכירה: 02.07.2011 Item: 163
ציבי גבע
כפייה מס. 31 , 1990 , שמן על בד, 176X177 ס”מ, חתום מתואר ומתוארך מאחור. מקור: אוסף גבי ועמי בראון. ספרות ותערוכה: מבחר אמנות ישראלית מאוסף גבי ועמי בראון, משכן לאמנות עין-חרוד, אוקטובר 2009 – ינואר 2010 , עמ’ 16 (מצולם). באמצע שנות השמונים החלה להסתמן בעבודותיו של ציבי גבע חלוקה גיאומטרית ברורה יותר, וניכר יותר ויותר לעין הניסיון לייצוג של רב-תרבותיות, עם ציטוטים מאמנות יפנית, סינית, אפריקאית וכדומה. לקראת סוף שנות ה 80- , עם תחילת העבודה על סידרת ציורי הכאפייה, השלים גבע את המעבר מציורים המכילים ריבוי של דימויים ותכנים בפיזור על הבד – לציור הומוגני יותר לכאורה, המכיל את הריבודיות בריבוי משמעות שהוא נושא ולא בריבוי האלמנטים המצויים בו. ציורי הכאפייה הסבוכים מציגים את רשת ההשתרגות של הכאפייה ברובד אחד – ועולם של התרחשויות, צבעים וטקסטורות ברבדים שמתחתיו. המבט על ציורי הכאפייה מתעתע ונע בין תחושה של שטיחות האובייקט הנתון ופני השטח של הציור מצד אחד, לבין תחושת העומק של אשליית הציור מצד אחר. בציורי הכאפייה המוקדמים הקפיד גבע לשמור על תבנית הדימוי הכללית, על הכללת שולי הכאפייה המעוטרים בתוך מסגרת הציורים, ועל נאמנות גבוהה יחסית לדוגמאות הבדים המתוארים. עם הזמן צברה דגמיות הציורים מימד של תנועה דינמית בפני עצמה. אופן הפרישה של הדימוי על הבד הוסט והשתנה. לא פעם רק חלק מדימוי הכאפייה המקורי הופיע על הבד, ובמקרים רבים הופיעו שכבות דגמיות שונות האחת על גבי השנייה, תוך בניית הסטות משתנות או הצללות, שיצרו תחושה של תלת מימד. כתוצאה ממהלך זה, דגמיות הכאפייה נעשתה בת המרה עם זו של גדר או סורג. תנועת המטוטלת של המבט בין הגריד האוריינטלי המרוכך שעל פני השטח של העבודות לבין החלוקות הגיאומטריות הצבעוניות המתגלות בבסיסן, בין מסגרת הציור למסגרת הדימוי, בין מהלכים של חשיפה למהלכים של חסימה, בין תחושה של עומק להתרסה של שטיחות – תנועה זו מייצרת סיטואציה שבה המבט חודר ונהדף חליפות, ודימוי הכאפייה כמו מתגלה ונעלם בעת ובעונה אחת. הדס מאור
הערכת מחיר: $4,000 - 6,000
נמכר ב: 18400
אינך רשום? הגישו הצעת מחיר טלפונית או השאירו פרטים ואנחנו נחזור אליכם
אודות: ציבי גבע
Powered by WEB2
© All Rights Reserved Tiroche