מכירה: Auction 144 תאריך המכירה: 28.01.2012 Item: 153

אביבה אורי

ללא כותרת, 1986 , גואש, פנדה וגרפיט על נייר, 151X101 ס"מ, חתום ומתוארך. מקור: אוסף גבי ועמי בראון. לא מעט בהשראתו של גרשוני, ציירה אביבה אורי חלק מרישומיה המאוחרים וגדולי המידות, כשהיא נוקטת באדום לוהט. ב- 1984 ציירה טריפטיכון בפחם, גירים צבעוניים, עט לבד וגואש על הדפס רשת וקראה לו "מחווה להנדלר". דוד הנדלר, בעלה, הלך לא מכבר לעולמו, ובפאנל הימיני של הציור ציירה א.אורי בשחור את דיוקנו, מתחתיו רשמה העתק אדום של שני דיוקנאות עצמיים של רמברנדט, ולמעלה מצד שמאל העתיקה בשחור אחד מדיוקנאותיו העצמיים המאוחרים של ון גוך. ברור, שהציירת, תלמידתו לשעבר של הנדלר, המשיכה לסגוד לאהובה בהציגה אותו בחברת ציירים גאונים. מבחינת מסענו הון גוכי לאורך מאמר זה, השיבה להנדלר )"נעליים", 1931 ( סוגרת מעגל. עוד נזכיר ציור של אביבה אורי מ- 1986 , "החדר של ון-גוך" )גואש וטכניקה מעורבת על נייר(, המאוכלס רובו בכתמים אדומים, שחורים וכחולים הגודשים את הדף כאש וכלבַּהָ פורצת. אין בציור רמז לחדרו של האמן מאַרל או כל רמז פיגורטיבי אחר, ודומה שאביבה אורי המירה את חדרו של ון גוך בחדרי לבבה הגואים בחרדות ואֵבל. גדעון עפרת

הערכת מחיר: $3,000 - 4,000

נמכר ב: 18400

אינך רשום? הגישו הצעת מחיר טלפונית או השאירו פרטים ואנחנו נחזור אליכם

אודות: אביבה אורי

אביבה אורי נולדה בצפת בשנת 1922. כבר בנעוריה החלה אורי לעסוק בציור, עיסוק שלא זכה לעידוד מצדו של אביה. למרות זאת, שיעורי האמנות הראשונים שלה נערכו בשנת 1943 אצל משה קסטל תוך ניהול רומן בין השניים שבגינו הפסיקה אורי את שיעוריה אצלו. בשנת 1944 החלה ללמוד אמנות בשנית, הפעם אצל הצייר דוד הנדלר אשר היה בן זוגה עד סוף חיה. בתחילת דרכה, בשנות ה-50, התבססו רישומיה של אורי על נופים, פורטרטים ומראות, אך כבר אז היוו אלה רק בסיס לציוריה. בשלהי שנות החמישים הפכו הנושאים בציוריה של אורי מפיגורטיביים למופשטים יותר ויותר תוך שמירה על תחושה צורנית חזקה. הרכיבים בציוריה מופיעים כשיכבה על גבי שיכבה, מסתירים אלו את אלו. מוטיב המופיע בכל שלבי יצירתה של אורי הינו המלבן – בעבודות רבות מתייחסים המלבנים ל"קברים נסתרים" או ל"טנקים שורדים", אצל אורי המוות שביצירה והיצירה שבמוות הם היפוכים שגורים. עבודותיה של אורי סובבות סביב קומפוזיציות מדוייקות אותן יצרה ברישום קווים אקספרסיבי ומורכב, הקווים בעבודותיה מביעים רגשות עזים וסערות נפש תוך כדי שליטה מלאה בקו ובקומפוזיציה. מתחילת דרכה ועד סוף שנות השישים היו עיקר ציוריה מבוססים על הצבעים השחור והלבן בלבד. הצבע השחור ברישומי הגיר שלה עבה, סמיך ואפל. לקראת סוף שנות ה- 60 החלה אורי לעשות שימוש ביותר ויותר צבעים בהשפעת הפופ ארט, כולל שימוש בצבעי שמן ואקריליק על גבי בד, אולם המשיכה במקביל גם בעבודה עם הנייר כמדיום עיקרי. גם כאשר עשתה שימוש בצבע, בדרך כלל עדיין היה הגיר השחור הבסיס לציור. אביבה אורי ציירת ישראלית אשר נודעה בעיקר בזכות רישומיה. מי שנחרטה בתודעה הציבורית כאישיות רבת מסתורין ואחת מן היוצרות המשפיעות בעולם האמנות הישראלי.
0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop