הדבר החם בעולם השעונים

16/04/2023

מכירות פומביות שעוני יד הם לא רק אביזר חיוני ופונקציונלי למעקב אחר זמן, אלא גם הצהרה אופנתית שיכולה לשדרג את ההופעה. חלק מהשעונים מורכבים מאוד, מעוצבים להפליא, ובעלי ערך רב. וכאן נכנסות לתמונה מכירות פומביות של שעונים. מכירות פומביות של שעונים מתקיימות ברחבי העולם ומהוות מוקד משיכה לחובבי שעונים ואספנים שמחפשים פריטי וינטג' נדירים וייחודיים. 

המכירות הפומביות מנוהלות על ידי בתי מכירות פומביות שונים, כמו פיליפס, כריסטי'ס וסותבי'ס בחו"ל, ובית המכירות הפומביות תירוש בישראל. התהליך של מכירות פומביות של שעונים הוא פשוט. בתי המכירות הפומביות מציגים את השעונים לזמן מסוים, בדרך כלל 3-2 שבועות לפני תאריך המכירה הפומבית בפועל. קונים פוטנציאליים יכולים לצפות בשעונים, לבדוק אותם ולבקש מידע נוסף מבית המכירות הפומביות.

 קונים מעוניינים יכולים גם להציע הצעות על השעונים לפני תחילת המכירה הפומבית. ביום המכירה הפומבית מוצגים השעונים ומתחיל תהליך ההגשה. המציע הגבוה ביותר בסוף המכרז לוקח הביתה את השעון.

 

מדוע מכירות פומביות של שעונים הינן כה פופולריות ?

מכירת שעוני יד בבתי מכירות פומביות הפכה פופולרית יותר בשנים האחרונות, עם עליית העניין באיסוף שעונים כתחביב והשקעה.

  • השקעה נבונה – אנשים רבים רוכשים שעונים כהשקעה, מכיוון שהם מחזיקים בערכם לאורך זמן. הנדירות וההיסטוריה של שעון יכולים להשפיע באופן משמעותי על ערכו, מה שהופך אותו לנכס בעל ערך רב. לפי דוח של חברת הייעוץ BCG בעוד התשואה הממוצעת של מדד ה 500 P&S עמד על %8 בשנים 2023-2018 ,מדד שעוני רולקס יד שניה עלה בממוצע שנתי של %20 באותה תקופת זמן, מה שמשקף תשואה עודפת לעומת מדדי המניות והנדל"ן.
  • ריגוש – סיבה נוספת לכך שאנשים נהנים ממכירות פומביות של שעונים היא הריגוש של תהליך ההצעות. המכירות הפומביות יכולות להיות אינטנסיביות, כאשר מציעים נאבקים על הבעלות של פריט שהם באמת רוצים. האדרנלין והתחרותיות יכולים להיות חוויה מרגשת עבור רבים, מה שהופך את המכירות הפומביות של שעונים לאירוע מרגש
  • לגעת בזוהר – השעונים המוצגים במכירות פומביות אלה שונים בערכם, נדירותם וההיסטוריה שלהם. כמה מהשעונים היקרים ביותר שנמכרו במכירה פומבית כוללים את Supercomplication Philippe  Patek , שנמכר בלמעלה מ-24 מיליון דולר, ואת רולקס דייטונה 'פול ניומן' שנמכר בלמעלה מ-17 מיליון דולר. הנדירות של השעונים הללו הופכת אותם לנחשקים מאוד בקרב אספנים, ובתי המכירות הפומביות יודעים זאת. לפיכך, הם מבטיחים שהשעונים המוצגים מאומתים כדי לשמור על אמינותם.
  • נגישות – גורם משמעותי חשוב שתורם לפופולריות של מכירות פומביות של שעונים בשנים האחרונות הוא הנגישות למכירות פומביות. עם עליית המכירות הפומביות המקוונות, קונים מכל העולם יכולים להשתתף במכירות פומביות, לצפות בשעונים, ולהציע הצעות מהבית. אפשרות זו הובילה להגברת ההשתתפות במכירות הפומביות של אספנים ממקומות שונים בעולם. 
  • צדקה – מכירות פומביות של שעונים הפכו להיות גם הזדמנות עבור ארגוני צדקה לגיוס כספים. ישנם בתי מכירות ששותפים לארגונים אלה, כך שחלק מההכנסות ממכירת השעונים נתרמות לצדקה. השעונים הנמכרים במכירה פומבית לצדקה הם בדרך כלל ייחודיים, מותאמים אישית ובעלי ערך משמעותי, מה שהופך אותם לפריט אידיאלי לגיוס כספים.

למה לצפות משוק השעונים בשנת 2023?

 במהלך השנתיים האחרונות הכלכלה העולמית נחלשה – השפעות המגיפה, אי שקט פוליטי, גלי פיטורים, וכו'. כל זה השפיע על כל השווקים, וישפיע גם על שוק שעוני היד ב-2023 ,במיוחד עבור שעונים בטווח המחירים הנמוך והבינוני. נסיון העבר מראה שבטווח של 3-1 שנים מפרוץ משבר כלכלי, אספנים פרטיים וסוחרים שצריכים נזילות מתחילים למכור את הסחורה במחירים תחרותיים למדי. זה יהיה זמן אידיאלי עבור קונים חדשים, למשל בני דור ה-Z ,להשתלב בקניית ומכירת שעוני יד אייקוניים של המותגים המבוקשים בעולם.

קרא גם:

האמנים הישראלים המצליחים בעולם

מאז ומתמיד צמחו אמניות ואמנים מעולים בישראל אבל לרוב, האספנים שלהם היו בעיקר בארץ, עם קצת יוצאים מהכלל מיהדות ארה"ב. בשנים האחרונות, המגמה השתנתה והשמים נפתחו גם לאמנות הישראלית. יותר ויותר אמנים מציגים בגלריות בינלאומיות מובילות, מיוצגים בירידים הבינלאומיים הגדולים, ומס' גדל והולך של אמניות ואמנים גם מתגוררים בחו"ל, בעיקר…

קרא עוד
מהרחוב לבתי המכירות – ההצלחה המדהימה של אמנות הרחוב

המסע המדהים של אמנות הרחוב מהרחובות לבתי המכירות הפומביות הוא עדות למשיכה המתמשכת שלה ולמשמעות התרבותית שלה. מה שהתחיל כתנועת מחתרת, ששורשיה במרד ובביטוי עצמי, התפתח לתופעה עולמית ששובה את חובבי האמנות והאספנים כאחד. החיבוק של אמנות הרחוב על ידי שוק האמנות לא רק שהעלה את מעמדה, אלא גם פתח…

קרא עוד
למה כדאי למכור תכשיטים במכירה פומבית?

מכירת תכשיטים במכירה פומבית מכירת תכשיטים באמצעות בית מכירות פומביות היא אפשרות מצוינת למי שמחפשים לקבל את התמורה הטובה ביותר עבור הפריטים שלהם. הנה כמה סיבות לכך: הצעות תחרותיות: כאשר מוכרים תכשיטים באמצעות בית מכירות פומביות, התכשיטים חשופים למספר רב של קונים פוטנציאליים, כולל אספנים פרטיים, סוחרים, מוסדות או משקיעים…

קרא עוד
0
    0
    Your Cart
    Your cart is emptyReturn to Shop